mandag den 21. september 2015

Bryllupskagefeber

Det er bryllupssæson. For lang tid siden henvendte der sig en sød pige med en forespørgsel på den her kage:


Slap lige af, den der kage er lavet af en top-professionel kagedekoratør og så er den i øvrigt fra USA, hvor de stort-set ikke kommer noget fyld i kagerne, dvs. opsmøring og overtræk af kagen er en leg i forhold til herhjemme hvor der er mere fyld (mousse) end kage! Og så er perlerne ægte vintage-perler.

Nå, men jeg står da ikke tilbage for en udfordring, så jeg sagde ja til at ville prøve at gøre den efter, dog at hun ikke måtte forvente det niveau dér for det er altså stadig min hobby (selvom timerne snart løber op i noget der ligner et fuldtidsarbejde..). 

Roser er altid en udfordring at lave, men nu har jeg lavet mange, så jeg har nogenlunde styr på den efterhånden, men der går stadig mange til når jeg skal udvælge dem jeg synes er gode nok til at komme på kagen, så der skal laves ekstra mange. 

Jeg valgte at komme spiselige "perler" på kagen, som så er penslet med noget der minder om marmor-glans, så de nærmer sig ovenstående ægte perler. 

Mit forsøg på virkelig elegant bryllupskage i 4 etager kom til at se sådan ud (beklager dårlig billedkvalitet, jeg var så stresset over kagen at jeg glemte at tage billeder hjemmefra):


Jeg måtte til min ærgelse indse, at jeg overhovedet ikke kan lave brush-embroidery (det er de hvide blomster der er malet på siden) i samme niveau som ovenstående dekoratør, og hvis jeg kunne, så ville det have taget ENORMT lang tid.. Blomsterne er jeg dog ret stolt af og glad for og helhedsindtrykket synes jeg også blev rigtig fint. Bruden var MEGET glad for kagen og det var jo hovedsagen, så alt i alt en god oplevelse. 

I øvrigt, da jeg skulle levere kagen, var det tilfældigvis den dag Farø-bro-løbet synes det er helt fint at lukke motorvejen i flere timer og så valgte vejrguderne at himmel og hav skulle stå i ét, så levering var en udfordring, men det lykkes da. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar