mandag den 14. september 2015

Njords dåbskage

Njord er min lillebrors lille guldklump som skulle døbes i august. Jeg fik frie hænder til kagen, dog ønskede moren at den indholdt en passionsfrugtmousse, som hun fik i sin baby-shower-kage og forelskede sig i.

Frie hænder er altid dejligt - og forfærdeligt fordi jeg får SÅ mange ideer og kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved det eller hvor jeg skal sætte grænsen.

Min lillebror og hans kone er Disney freaks, så der var jo masser af Disney-film at tage udgangspunkt i og så er Njord jo et navn der stammer fra nordisk mytologi - Njord var havgud og han havde de smukkeste fødder og er far til Frej og Freja.

Jeg kom så langt, så jeg lavede en løve der skulle være Simba - jeg tænkte løvernes konge scene, som den her , men løven lignede langt fra Simba og så opgav jeg dét og tænkte at det jo også var Njord der skulle være centrum og ikke forældrenes interesse, så derfor blev det havtema!


Jeg valgte at skrive Njords navn med runer for at blive i det nordiske miljø. Det var en lidt sværere opgave end jeg havde forventet - ikke at lave det, men der findes vildt mange forskellige runer for det samme bogstav! Det kommer an på land, periode og så videre, så D kan skrives på 5 forskellige måder.. 

Selve dagen og dagene op til var rigtig lune og fugtige, så marcipanen drillede VIRKELIG meget. Jeg er i forvejen ikke en haj til marcipan og da jeg så kom det første lag marcipan på og det bogstavelig talt gled ned af kagen igen, så blev jeg ret træt af det.. om igen. Som man måske kan se på billedet så både buler og sveder marcipanen efter at være kommet ud af køleskabet, så det var jeg ikke ret stolt af, men på trods af at der burde have været alt for meget kage, så blev det meste af den spist, så det kan ikke have være helt galt med smagen. 

Hvis jeg skulle lave den igen ville jeg nok lave babyens "musling" om i en anden farve. Jeg havde ikke lige indset at man næsten ikke kan se detaljerne når det er samme farve som "vandet". 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar