torsdag den 17. september 2015

Bryllupskager..på min fødselsdag

Nogle gange skælder jeg lidt ud på mig selv. Denne gang var en af dem, hvor jeg bliver ringet op i min ferie (det kunne hun jo ikke vide), af en halvdesperat brud der ikke har styr på kagen til sit bryllup et par uger senere. Sånoget kan jeg jo ikke sige nej til, så jeg sagde ja til at lave hendes bryllupskage til 90 gæster. Hvad jeg ikke liiige havde overvejet var, at brylluppet var dagen efter min fødselsdag, så... jeg stod i køkkenet HELE min fødselsdag (HELE!) og lavede kager til en andens bryllup. Den fejl laver jeg ikke igen.. Nå, men en god fødselsdagsgave var da et full-size køleskab i min kælder, som min mand sørgede for, så alle kagerne kunne være der! :)

Jeg ville gerne have lavet en stablet naked-cake, da det er det nye sort indenfor kageverdenen (i hvert fald herhjemme, det har været i USA et par år), men bruden ville ikke have klassisk stablet bryllupskage, men enkelte kager. Så vi blev enige om 6 store lagkager i samme stil med mange bær.


Det var meget varmt og fugtigt i vejret, så de der bær var en udfordring, på den måde, at jeg havde købt dem, sat dem på bordet for at sætte ting på plads og gøre klar, og da jeg var klar til at gøre noget ved bærrene, var de brombær jeg havde købt, allerede blevet dårlige! Det var en dårlig investering.. Nå men resten kom på og den stakkels budbringer der kom for at hente dem, fik strenge ordrer på at komme kagerne på køl med det samme han kom frem med dem. 

Bruden var meget glad for kagerne og havde efter sigende en dejlig fest, så det var jo hovedsagen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar