torsdag den 19. juli 2012

Fondantpynt - gulerødder

Her er en af de nemme: Gulerødder i fondant.
Lidt inspiration til pynt på kager eller cupcakes. De er supernemme at lave.
Undskyld den dårlige billedkvalitet, det var åbenbart for mørkt da jeg tog det.

Indfarv noget fondant i den ønskede orange og grønne farve. Jeg kommer altid til at lave alt for meget.. Og så skal der jo bare rulles. Jeg laver lidt skrå striber på dem med en tandstik. Jeg bruger også tandstikken til at stikke lidt grønt-farvet fondant ned i toppen på guleroden. Hvis det ikke vil hænge ved kan du komme lidt vand på spidsen af tandstikken, det fungerer som lim, men pas på der ikke kommer for meget så opløser det guleroden i stedet..


Jeg bruger dem til pynt på de meget meget lækre gulerodscupcakes med cheese-frosting
http://cakeateer.blogspot.dk/2012/06/gulerodscupcake-med-fldeostfrosting.html

Jeg er også blevet inspireret til at lave flere grønsager - se f.eks. en hel urtehave.

Her er de på Isabellas fødselsdagslagkage. Det er også en gulerodskage med ostefrosting imellem lagene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar