torsdag den 8. september 2011

Marengs-topping

Så fik jeg en ide til at lave en marengstopping og jeg havde set en fed effekt et sted med at brænde toppen lidt.
Det synes jeg lød som en fantastisk idé, så det skulle prøves af. Her er resultatet. Jeg synes dem hvor jeg brændte dem lidt med bunsenbrænder blev bedst. De andre ligner mest af alt tandpasta. Jeg synes faktisk også toppingen blev for sød, men jeg har siden fundet en anden topping som minder om den, men er mere let i det og smager meget bedre.




Opskrift:
Marengs (passer til en plade kys ell. 12 cupcake toppings)
2 bæger past. æggehvider (2x1½ æggehvide)
220 g sukker
Evt. 1 tsk. vanille essens

Alle ingredienser blandes godt, og varmes derefter forsigtig over vandbad. Sukkeret skal opløses, men massen må endelig ikke koge, så tag det stille og roligt. Når sukkeret er opløst, skal der piskes til massen er god fast og danner toppe, når piskerne tages op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar