torsdag den 15. september 2011

FC Cupcake

Min første 'bestilling' på cupcakes blev til en god veninde i mødregruppen som spurgte om ikke jeg ville lave nogle cupcakes til hendes søn Villads' 7 års fødselsdag. Det ville jeg rigtig gerne, med hvilken cupcake laver man dog til en 7-årig dreng? Jeg spurgte Stine hvad Villads synes var fede ting og svaret kom lige med det samme: FC Barcelona.. Så måtte jeg jo til at finde ud af hvad dét var for noget og hvordan transformerer man det til en cupcake??

FC Barcelona - hvordan får man det kogt ned i en cupcake spørger jeg bare! 
Jeg endte med en to-farvet cupcake-dej, dvs. en rød og en blå skiftevis i formen. Den blå var meget svær at ramme, den ser grøn ud her gennem cupcake-wrapperen, men den er altså blå. Og så med gul frosting på toppen. Det er den gode marengstopping hvor jeg har tilsat noget appelsinsaft der er kogt ind samt ægte god vanillie. Jeg synes selv swirlen rigtig flot. Marengstoppingen var lige ved at gi mig sved på panden da den ikke ville samle sig og jeg havde IKKE tid til at lave en ny, Stine skulle holde fødselsdagsfest lige om lidt, men heldigvis bestemte cupcakeguderne sig for at være med mig og toppingen artede sig til sidst (pisk, pisk, pisk!)


Da jeg havde kigget lidt på den, bestemte jeg mig for at den nok alligevel var lidt piget og så lavede jeg også nogle fodbold-cupcakes som man i hvert fald ikke kunne tage fejl af: 

Chokoladecupcakes i guldwrappers med almindelig grøn frosting lavet med græstyllen og så en "fodbold" på :) 

Stine sagde hele molevitten blev spist selvom der skulle have været mere end nok til flokken, så det var jo bare dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar