onsdag den 29. maj 2013

Cupcake top 10

Der var engang en der bad mig om at lave en "best of" liste, altså en liste med min bedste opskrift eller noget i den stil. Det er lidt svært - eller meget - fordi jeg hele tiden prøver nye opskrifter og dermed finder nye som jeg synes er bedre end eller lige så gode som de gamle.

Men jeg vil da gerne gøre et forsøg på en top-10 med de cupcakes der er mest populære og som samtidig er mine favoritter (lige nu).

10. Rosencupcaken. Det er samme chokoladeopskrift som er linket til under 5'eren med espressofrosting, det er en rigtig god chokoladeopskrift. Jeg kan bare så godt lide når man bruger frugtsaft i frostingen. Egentlig er det nok bare fordi jeg er lidt forelsket i de der rækker af roser med lidt farve og lidt glimmer ;)


9. Chokoladedrøm. Chokolade med chokolade på. Hvad kan gå galt? Hvis det skal være ekstra chokolade, så kommer jeg revet hvid chokolade ovenpå. Mums. 



8. Chokoladecupcake med jordbærfrosting. Jeg er ikke stor fan af frugtstykker i kager, men de her hvor der kom masser af jordbærsaft i frostingen og så en skive lækkert dansk jordbær ovenpå, blev virkelig gode. 



Den der flødeostfrosting er bare så go', man nøjes ikke med én.. eller to..



6. Cupcake med Italian Merengue Frosting. Den frosting smager bare så godt! Til gengæld er den herresvær at lave og har skilt for mig mere end 3 gange.. Når den virker er den virkelig en god frosting!



5. Chokolade cupcake med espressofrosting. Espressofrostingen er altså rigtig meget yndlings. Måske burde den være højere oppe på listen, men det er så møgsvært at vælge!



4. Citron Cupcake. Jeg elsker citron og for dem som synes at cupcakes bliver en tand for sødt i det, så er den her perfekt.



3. Appelsin cupcake. Den blev så god og kagen er lækker også dagen efter. Jeg synes ellers det er svært at holde en vanillekage frisk så den ikke bliver tør på 2. dagen, men det er ikke svært med den her. Og så blev den jo helt rigtig til årstiden. :)



2. Gulerodscupcake med flødeostfrosting. Det er en lækker kombination af en krydret kage og en lidt mere let frosting fordi der er flødeost i og derfor også lidt mindre smør.



1. Sarah Bernhardt Cupcaken. Den er bare så lækker i cremen på toppen og hvis man ellers er til makroner, så vil man være vild med makron-muffin-bunden. Dyppet i en lækker ægte chokolade, så er der intet der slår den. Til gengæld er det også den dyreste fordi man bruger så meget fløde og chokolade og det tager tid at temperere chokoladen så den "knækker" rigtigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar