mandag den 21. november 2011

Blomster-fail

Nogle gange må man tilbage til det der som mor sagde da man var barn 'Øvelse gør mester'. Jeg troede i weekenden at jeg lige skulle lave nogle flotte blomster-cupcakes til min datter og hendes veninde, men det var slet ikke så nemt som det så ud på tv da jeg så "cake-boss"...


Det blev overhovedet ikke sådan som jeg havde tænkt mig og til sidst synes jeg det var pinligt, så eksperimenterede jeg med en ny tyl jeg har købt og lavede de der bølger-ting i stedet for. Så fik min 4-årige datter lov at pynte de resterende cupcakes og jeg skal love for der kom pynt på! 

Nå, jeg må øve mig noget mere på de der frosting-blomster :) 


Der er brugt en wilton-blad-tyl til bladene, og en 102 petal-tyl til 'blomster-bladene' og så en lille stjernetyl til det gule. Frostingen er helt almindelig frosting (smør, flormelis, mælk) - dog med den undtagelse at jeg brugte jordbærsaft til den lyserøde frosting. Farverne er opnået med pastafarver.

Selve kage-delen er en ny chokolade-dej-opskrift jeg har fundet, den kommer på med næste blog-indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar