torsdag den 31. december 2015

Første kransekagetårn

Du har sikkert set utallige kransekagetårne rundt omkring, i hvert fald myldrer de ud i kagemiljøet i mere eller mindre skæve-tårn-i-pisa-agtige versioner. Jeg har lavet 3 tårne i år. Et til arbejdet, et lille et til mine forældre og så et til festen i aften. Så fik jeg øvet de der ringe og glasur og det hele (det til arbejdet er fortæret og det smagte dejligt!).


Det lille står snorlige men det stor er stadig lidt skævt. Så konstruktionen må jeg øve lidt mere til næste år. Det er Mette Blomsterbergs opskrift jeg har fulgt. Den er udmærket og ikke svær at arbejde med. Du kan læse den her. Der er tilsvarende opskrift og tips til det her. Sidstnævnte er bedst til kransekagekonfekt og er lidt sværere at arbejde med. Det er vigtigt man overholder køle/hviletider (ikke køre/hviletider..) ;)

Næste år kan det så være jeg skal prøve kræfter med det der overflødighedshorn.

Godt nytår! Pas på håndværkerne i morgen ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar