søndag den 1. marts 2015

Violetta cupcakes



Jeg er altid på udkig efter en ny god vanille-cupcake-opskrift og jeg har fundet et par stykker synes jeg, nu har jeg fundet en til. Den er rigtig god men kræver lidt mange ingredienser synes jeg. Kagerne bliver meget lyse i det fordi man ikke bruger æggeblommerne. De er både dejlig luftige og bliver ikke så nemt tørre dagen efter (hvis opbevaret korrekt). 

Opskrift, 12-18 stk.
240 g mel 
175 g sukker
1/4 tsk natron
1 tsk bagepulver
160 g smør, stuetemperatur
3 æggehvider
kornene fra 1 stang vanille
1 dl creme fraishe
1½ dl sødmælk 

Bland de tørre ingredienser og kom så smørret i. Rør i mixeren på lav hastighed til smørret er fordelt, kom derefter de øvrige ingredienser i og rør til massen er ensartet. Pas på du ikke rører for meget da du så får en tung kage i stedet for en let! 

Bages ved 170 grader i alm. ovn. 18-22 minutter alt efter mængden i formene. De falder en smule sammen når de kommer ud. Hvis de falder meget sammen er det sandsynligt at du ikke har bagt dem nok. Tjek med en træ-tandstik eksempelvis, men forsøg at lade være med at åbne ovnen de første 15 minutter. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar