lørdag den 27. december 2014

Kage til en hestepige

Første gang der var en der bad mig om en hestekage var jeg ved at falde om.. "gisp, hvordan laver man en hest på en kage?!" - det gik meget godt synes jeg, så får man jo blod på tanden og her er kagen fra i dag til Pernille der fyldte rundt, så kan I selv vurdere forskellen:


Hesten er ren fondant og lavet efter en tutorial der ligger på youtube til at lave en enhjørning. Videoen varer noget der ligner 20 minutter - det skal lige siges at det altså tog mig det meste af en aften at modellere den her! Jeg synes også hendes fondant holder formen væsentlig bedre end min gjorde, min hest vil virkelig gerne "tabe" hovedet, hendes holdt sig fint løftet.. hmfr. 

Indholdet er den klassiske chokolade/hindbærmousse med lyse bunde og det grønne bunddække er marcipan. For en gang skyld drillede marcipanen ikke og jeg er vildt stolt af at den er pænt dækket uden revner eller mærkelig folder! :) 

Lidt smørcreme med citrussmag og grøn farve udgør græsset. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar