torsdag den 20. juni 2013

FIAT-kage

Min venindes mand fyldte 40 år og han er helt tosset med FIAT, så han skulle selvfølgelig have en kage med et FIAT-logo. Det der logo drillede mig noget, jeg ville gerne have lavet det i 3d som det ser ud på bilerne, men det er altså bare supersvært og jeg er svær at stille tilfreds, så tilsidst blev det 2d så jeg kunne leve med det.

Jeg kunne ikke selv færdiggøre kagen med flag - da den så ikke ville kunne være i køleskabet, så det har min veninde selv gjort og så sendt mig det her billede fra festen. 

Kagen er med samme hindbær/citron/hvid chokolade-creme og chokolademousse som der var i League of Legends-temakagen. Det smager super godt! Bundene er også de samme chokoladebunde dryppet med Grand Marnier, de smager også godt og er nemme at lave. Gæsterne var efter sigende glade.

Her er kagen indeni før den er dekoreret:

Her er jeg igang med baggrunden for logoet. Det tog mig en time at sætte alle de streger i fondanten.. Der lægges et jævnt lag pipinggel i rød farve hen over basen når stregerne er færdige og så sættes kanten på. 

Endelig færdig, så igang med at rulle marcipan ud til låget.. pyh.

Så er den næsten færdig og så skal værtinden jo så selv sætte flagene på til sidst.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar