torsdag den 14. februar 2013

Valentins Cupcake

Glædelig Valentins Dag

Det bliver lige på falderebet som sædvanlig!

Jeg har opsnuset en ny og bedre opskrift på vanillecupcakes. Den bliver lækker fugtig, også dagen efter, på trods af at der ikke er smør i. Dog fik jeg lavet et hold små vulkaner. Det plejer jeg ellers ikke, men ny opskrift og så skulle der nok have været skruet ned for ovnen. Så ved jeg det til næste gang.

Opskrift på 12-15 cupcakes - for mig var der kun til 12 stk.:
140 g mel
1 tsk bagepulver
½ tsk natron
1 knsp salt
2 store æg
75 g sukker
125 ml vegetabilsk olie
125 ml kernemælk
vanillekorn fra 1 vanillestang eller vanilleessens


Mel, bagepulver og natron og salt sies i en skål og sættes til side.
Pisk æg ved høj hastighed og tilsæt sukker samt vanille. Skru ned for hastigheden og tilsæt olien. Tilsæt skiftevis melblandingen og kernemælk til det har en ensartet masse. Rør ikke for længe, kun lige til melet er blandet i.
Bages ved 180 grader i 12-14 minutter. Her skruede jeg faktisk ned på 175 for ikke at lave vulkaner, men jeg skulle nok have været helt nede på 170 grader.

Jeg har brugt en vanillefrosting og fondanthjerter med glimmer til pynt.

Vanillefrostingen er lavet af ca. 150 gram usaltet smør som piskes godt med ca. 300 gram flormelis, lidt mælk og klar vanilleessens. Jeg har også tilsat lidt hvid pastafarve, da den økologiske smør er meget gul i det.


 Håber I er blevet lidt forkælede, ellers må I jo klare det selv, f.eks. med en cupcake! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar