onsdag den 3. februar 2016

Den undervurderede dåbskage

Det er altid meget svært når folk spørger på en specifik dåbskage de har set på pinterest, at komme op med den danske variant. Problemet er, at de i USA laver kager der er super høje og flotte og knivskarpe. Indholdet af kagerne er tit rigtig meget kage, meget lidt fyld. I Danmark gør vi det omvendt. Rigtig meget (fløde)fyld og ikke så meget bund..

USA/England

Danmark 

Jeg ved ikke om I kan fornemme problemet, men hvis man laver en dansk kage 15 cm høj med så meget fyld, så mases fyldet ud af siderne og skaber kæmpe problemer med opsmøring og overtræk med fondant (buler!) 

Buler hvor der ikke skal være .. :-/ (ikke min kage, lånt fra Cakecentral)

Nå men lang historie kort(ere): Jeg blev nervøs da jeg fik en forespørgsel på en meget høj dåbskage (fra Pinterest) med perlemorsglans på toppen og så en ombre-effekt med "krøl" (ruffles) for neden. Og for dem der ikke ved hvad ombre er, så er det en farve-graduering. Det vil sige jeg undervurderede fuldstændig hvor lang tid det ville tage at lave det nederste lag med "krøl-effekten".. Men hvis man ikke tager imod en udfordring lærer man jo ikke noget og det hele endte heldigvis godt og modtager blev SÅ glad, pyh. 


Beklager den halvdårlige billedkvalitet, som skyldes, at jeg til stadighed tager billeder med min nu efterhånden gamle iPhone 4s.. :) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar