fredag den 23. maj 2014

Amalies prinsessedrøm



Min store pige fyldte 7 år i lørdags (hvor blev de år lige af spørger jeg!). Hun skulle selvfølgelig have en kage med i klassen til at dele ud og den lille dame var meget specifik i sine ønsker til kagen omend vi lige måtte tale lidt om farveskalaen. Jeg har ikke tidligere lavet hverken de der frynser eller diadem, så der måtte jeg på arbejde, men det er jo en del af det sjove.

Jeg spurgte mig lidt for og søgte på nettet omkring det der med at lave tiara/diadem i fondant og det er der mange eksempler på. Det svære er at få det til at se elegant ud samtidig med at det kan holde sammen, for fondant kan altså være meget svært at arbejde med når man gerne vil lave præcisionsarbejde :) Jeg rullede de tynde pølser ud og byggede diademet op omkring en skål og limede sukkerkuglerne på. Så lod jeg det tørre i 2 dage og fjernede så meget forsigtigt og med hjertet i halsen skålen og kun nogle sukkerkugler rullede af, så det var rigtig fint!

Selve kagen er bare chokoladekage smurt op med en vanille/citron-smørcreme for damen ville ikke have noget med lag og cremer som hun sagde. Det gør mit arbejde nemmere i den afdeling, så det er fint med mig ;)

I lørdags hvor hun havde fødselsdag og familien på besøg, skulle vi egentlig ikke have haft kage, men så i sidste øjeblik ombestemte hun sig og ville alligevel have en kage og så måtte jeg skynde mig og samle den mens gæsterne ankom og hun pakkede gaver ud! Hun nåede selv at lave lidt pynt til, men i hasten før festen blev det ikke til så meget, så det blev lidt derefter:



Hva' man ikke gør for dem ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar