søndag den 23. marts 2014

Piratkage og cupcakes med guld

Her er Frederiks pirat-lagkage med tilhørende cupcakes med guldmønter fra piratskattekisten :)


Det er en almindelig lagkage med chokoladebunde dryppet med appelsinsaft, kagecreme fra Meyers opskriftsamling og så den populære hindbær/hvid chokolade-mousse, som jeg meget ofte bruger i kagerne. 

Cupcakes er også chokolade med marengsfrosting tilsat lidt revet skal fra økologisk citron, til at give lidt friskhed til den søde frosting og chokoladekagen. Det smager sindssygt godt altså! Og så synes jeg bare det er en sød effekt med de der cupcakes med mønter til ham piraten dér. Jeg ville gerne have lavet nogle fondant-piratmønter som var mere pirat-agtige end disse chokolade-mønter, som godt nok hedder "piratguld", men som er Euro (wtf?!). Jeg må holde udkig efter nogle ordenlige mønter at lave en form efter til en anden gang, jeg var bare for sent ude denne gang.. Hans ansigt, næse og øre er marcipan, øje, klap og bandana er fondant. 

Piraten smagte efter sigende rigtig godt også. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar