søndag den 23. februar 2014

Tvillinge temakager

Anna og Lucas havde fået lov at bestille hver deres kage så dagen har budt på to temakager. En skulle være en League of Legends kage og den anden skulle være med en hest. Heldigvis har jeg jo før lavet LOL-kage, så der kunne jeg trække på erfaringen og så bare skalere ned, for kagen skulle ikke være så stor, men heste har jeg måtte øve mig lidt på, så det var en udfordring, men jeg synes de begge blev rigtig gode!


Logoet her med "League of Lucas" var en udfordring på den måde at det altid er svært at få helt skarpe kanter med alt hvad der har med fondant at gøre, fordi det er så bevægeligt et materiale og så er det svært at male de der bogstaver i hånden så de ligner den rigtige skrifttype, så der afprøvede jeg forskellige teknikker for at få det bedst mulige resultat. Jeg synes det endte med at se godt ud. 


En af mine bedre opsmøringer af kagen, så fondanten var nem at få pæn for en gangs skyld. Foran hesten har jeg valgt at placere end "vandgrav" med lidt vand af pipinggel. 

Begge kager er opskrifter jeg tidligere har benyttet, som er børnevenlige: chokoladekage med hindbær/hvid chokolade-mousse. I får bare lov at nyde detaljerne ;) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar