lørdag den 11. oktober 2014

BØH! Blev du bange?

   

Halloween nærmer sig. Mit idol Sugar High lavede nogle små spøgelser der bare var megasøde, så jeg besluttede mig for at se om jeg kunne lave noget tilsvarende. Det gik da meget godt, synes jeg.

Desværre blev deres kagedebut en lidt flad oplevelse, fordi jeg blev kaldt på arbejde midt i at være ved at pynte kagen så der blev ingen detaljer og fondanten blev nærmest smidt på kagen, jeg nåede ikke engang at tørre fadet..

Kagen er en drømmekagebund (Arlas opskrift), dog med reduceret sukkermængde og så er det med passionsfrugtmousse og chokolademousse/ganashe.


Passionsfrugtmousse, 1 ca. 3 cm lag i 25 cm springform (skal laves lige før kagen samles):
6 blade husblas
5 passionsfrugter
1/2 dl friskpresset appelsinsaft
1 spsk friskpresset citronsaft
1/2 l. piskefløde
140 g sukker

Blødgør husblasen i koldt vand, i ca. 15 min. 
Del passionsfrugterne, skrab indholdet ud, bland det med appelsinsaft og sukker, derefter blend massen godt, så sukkeret opløses og de sorte kerne blendes helt fine. Si kernerne fra.
Pisk fløden til skum. 
Smelt husblasen i det vand, som følger med og lidt citronsaft. Derefter blandes den smeltede husblas i frugtsaften, bland det godt rundt. 
Vend frugtsaften i flødeskummen forsigtigt lidt ad gangen i. Hæld straks derefter moussen ovenpå kagebunden, som er stabiliseret af kageplast og bagering. 
Stil kagen på køl tildækket, til moussen har sat sig, ca. 3 timer, gerne natten over.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar