søndag den 15. september 2013

Vinderkagen til høstmarkedet

For lang tid siden annoncerede min søster at hun havde tilmeldt mig til en lokal kagekonkurrence i Annisse i Nordsjælland. Der skulle være høstmarked ved kirken og det var i dag og som bestilt, så lavede jeg en kage til konkurrencen og sørme om ikke den vandt præmie både for udseende og for smag! Der var ikke så mange kager tilmeldt, meeen alligevel, jeg er da totalt stolt af at den vandt begge præmier :)



Opskriften er fra mine gulerodscupcakes og den er lagt sammen med ostefrostingen og smurt op med den samme. Det grønne græs er en almindelig smør-frosting med vanille og grøn farve. Den er dækket med marcipan, som drillede mig en del, så kanten blev ikke så pæn som jeg gerne ville have den, men det var ok.

Det er simpelthen sånen god opskrift! Den smager dejligt krydret og med struktur fra nødderne, så vil jeg være helt ubeskeden og sige at det ikke er underligt at den vandt ;)

Så blev det alligevel en god søndag, på trods af at vejret absolut ikke ville være med. Hvis der er nogle af jer der er i Nordsjælland næste år ved samme tid, så skal I altså køre forbi til høstmarkedet, det er et SÅ skønt område - udsigt over Arresøen og alt i alt dejlige omgivelser til et marked. Jeg glæder mig allerede til næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar