mandag den 26. december 2011

Glædelig jul med juletræs-cupcake


Så fik jeg endelig lidt tid til at lave cupcakes igen. Jeg har længe gerne ville lave en juletræscupcake, men det er lidt svært at stable frostingen op i en højde der ligner et juletræ, så jeg måtte være kreativ. :)

Selve cupcaken er den almindelige vanille-cupcake opskrift. Jeg sænkede ovnens temperatur for at se om jeg kunne holde cupcaken lidt mere flad, i stedet for de der små vulkaner jeg normalt får lavet. Det er noget kemi imellem bagepulver og ovn-temperatur, som jeg ikke vil kede jer med. Det lykkes fint og så kunne jeg smelte noget mørk chokolade og lave en base på cupcaken med det.

Så satte jeg små vafler på hovedet ovenpå cupcaken og så er de dekorerede med almindelig vanillefrosting med hvid og grøn farve.


De er nok ikke så nemme at spise forestiller jeg mig, så jeg lavdede nogle uden vaflerne også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar