mandag den 18. februar 2019

Chefens fødselsdagskage

Jeg laver altid kage til min chef. Hun giver mig altid frie hænder og så får jeg lov at gå amok i et-eller-andet. Denne gang havde jeg et behov for at lave nogle lag med smørblomster som jeg havde set et sted. Den blev superflot, men måske lidt meget, da flere af mine kolleger spurgte om det var en bryllupskage og hvem der skulle giftes :-D

Fødselsdagskage med lyse bunde, appelsinmousse og hindbærmousse med hvid chokolade og nøddekrokant 💜👌🏼 Dekoreret med smørcremeblomster og vinrød marcipan.

Hasselnøddekrokant:

75 g ristede og afskallede hasselnødder
75 g sukker
et nip flagesalt (kan undlades)

Smelt sukkeret på en pande ved svag varme - pas på det ikke brænder på. Hold en middel temperatur. Når alt sukkeret er smeltet og det har en gylden farve, hældes hasselnødderne og saltet på panden. Vend rundt. Hæld krokanten ud på et skærebræt eller en bageplade med bagepapir på. Lade det køle helt af. Hak krokanten groft. Det er bedst at bruge en kniv med takker (brødkniv).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar