søndag den 24. august 2014

Lagkage med havtorn og hvid chokolademousse


Det er min fødselsdagslagkage, som min mand har lavet til mig efter specifikt ønske ;) 

Det er lyse bunde dryppet med Cointreau og lagt sammen med marmelade med havtorn og så en hvid chokolademousse. 

De lyse bunde er helt almindelige, dem kan du bare google, men så var der den fantastiske hvid chokolademousse, der er lavet næsten som jeg plejer at lave min hindbærcreme, men blot uden hindbær: 

½ liter piskefløde
150 g hvid chokolade
revet skal af 1 limefrugt
4 blade husblas

Piskefløde varmes op til lige under kogepunktet. Hældes over den hakkede hvide chokolade og tilsættes de opblødte husblas. Dækkes med film og på køl natten over. Piskes op før den bruges i kagen. 

Vi gjorde så den fejl at beslutte at smøre kagen op med en vanillesmørcreme. Det gjorde det til en alt for sød oplevelse! Næste dag skrabede jeg smørcremen af og erstattede med friskpisket flødeskum - meget bedre! 

Havtorn-marmelade kan i øvrigt købes i veludstyrede supermarkeder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar