søndag den 22. maj 2016

Monster High kage

Her var et lidt usædvanligt ønske - en børnekage med mokkamousse. Jeg var nødt til at spørge moren om hun altså mente mokka - som i "kaffe" og jojo den var god nok. Så jeg lavede en mild mokkamousse og den smagte bare fantastisk, så det bliver ikke sidste gang jeg laver den. Nok ikke til mine egne poder dog ;)

Ønsket var en Monster High kage og som et foto moren sendte mig fra Pinterest, så det blev rimelig meget som dét.



Mokkamousse (1x3-4 cm i ét lag 26 cm form):

5 blade husblas
2 hele past. æg
75 g rørsukker
1 dl piskefløde
1 spsk kaffepulver
1 spsk kakao
2½ dl piskefløde

Læg husblas i blød i koldt vand i 20 minutter.
1 dl piskefløde varmes op i en gryde sammen med kaffepulver og kakaopulver. Tilsæt husblas til massen og køl ned til stuetemperatur.
Past. æg og sukker piskes til sukkeret er opløst.
2½ dl piskefløde piskes til hårdt skum og vendes med æggesnapsen og kaffe/kakaoblandingen.
Hæld i formen og lad sætte sig i min. 4 timer.

Kan med fordel kombineres med en hindbærmousse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar