søndag den 20. juli 2014

Vilhelms Dåbskage


Sidste år slap jeg helt for at lave kager i juli måned, hvilket var rigtig fint, for der var meget varmt! Det samme kan man ikke sige om i år - det første altså, det er stadig meget varmt.. Jeg har lavet flere kager i sommervarmen og den her var jeg lidt nervøs for, dels fordi den er vigtig, men også fordi den er lidt større, så fondant-mængden kunne godt have drillet mig, men det gik fint, heldigvis!

Det er chokoladebunde, lavet med den børnevenlige "klassens time kage" og så er der dryppet med jordbærsaft på bundene og lagt knuste makroner for neden og så den efterhånden klassiske jordbærcreme imellem lagene. Den smagte efter sigende rigtig godt.

Rundt om det øverste lag kan måske ane at en baby har gået en tur rundt til datoen og på det nederste lag har jeg pyntet med sløjfer og "guirlander", som er en fondantstrimmel der er snoet.

Baby på toppen har fået selskab af en bamsebjørn, et par babyfutter og sin sutteflaske. Det er så hyggeligt at nørkle med de der små ting og jeg skal altid lægge lidt bånd på mig selv for ikke at gå helt amok i det.


Jeg ville egentlig have lavet et kors med sølvkugler ved siden af Vilhelms navn, men kiggede lidt på det og var bange for at man mere ville tænke på en der var død end én der skal døbes og så droppede jeg det altså! :-o Måske er jeg for overfølsom, men jeg synes ikke det var en lejlighed hvor jeg ville risikere at støde nogen! Hvad synes du? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar