tirsdag den 28. juli 2015

Sølvbryllupscupcakes

Vores søde naboer skulle have sølvbryllup og ville gerne bestille cupcakes til deres gæster på dagen. Citroncupcakes, chokoladecupcakes og så blåbærcupcakes.

De to første har jeg gode, afprøvede opskrifter på (reducerede mængder idet jeg skulle have 20 af hver), men det har jeg ikke på den sidste. Jeg brugte den her fra Simply Cup N' Cakes. Allerede da jeg ganger opskriften op, kan jeg godt se, at der bliver væsentlig mere end de 27 som mængden burde ud fra beskrivelsen og ganske rigtigt, jeg ender ud med ALT for meget dej. Dejen er meget fed og cupcake-holderen bliver helt gennemblødt at fedtstof og holder derfor ikke den fine lilla farve den ellers havde, men pyt nu med det: Jeg tilsatte lidt creme fraishe og lidt citron til opskriften. Jeg siede blåbærrene igennem en fin si, da jeg hader de der små korn der er i, de sætter sig altid i tænderne.

Frostingen lavede jeg IMBC (italiensk marengs frosting) med blåbær og så dekoreret med friske blåbær og sølvkugler. Det smagte SÅ godt, jeg tror det er min nye yndlings-cupcake!


For at overraske sølvbryllupsparret satte jeg det hele op på mit cupcake-tårn og så havde jeg lavet en cupcake-påfugl til toppen. Det var et stort hit og de var meget glade for det. 


Det var lidt en udfordring at få påfuglen derhen i hel stand, da det valgte at øsregne da vi skulle derhen og så var det varmt og fugtigt resten af dagen, så fondantpynten på påfuglen og på chokolade-cupcakesne led en del under det, men det gik. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar