fredag den 24. juli 2015

Dåbskage


Josephines mor havde forelsket sig i Vilhelms dåbskage som jeg lavede for længe siden. Samtidig ønskede hun sig en lille and - som gik igen på invitationerne til dåben og så en lille elefant sammen med baby i stedet for bamsen, som var på Vilhelms kage. Anden er håndlavet ud fra det billede af invitationerne hun sendte mig og voldte lidt problemer, men jeg synes det endte med at blive rigtig sødt og tilsvarende invitationerne. 

Josephines mor er allergisk overfor chokolade, så der var intet chokolade at spore i kagen, hvilket ellers ikke er min stil, da jeg jo ELSKER min belgiske chokolade og gerne kommer det i alting. Det er så jordbærmousse og hindbærmousse lagt sammen med lyse bunde. Begge mousser er lavet ved at koge frosne bær med citron/lime, sukker og vanille og så blande det med lidt husblas og vende det i stift-pisket flødeskum. Lidt af frugtsaften bruges til at dryppe bundene med også.

Den lille elefant blev bare så nuser: 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar