søndag den 26. juli 2015

Min første studenterhue

Ja det lyder lidt arrogant ikke, som om jeg har flere af dem. Det kunne jeg godt have, men jeg har kun den røde, jeg købte ikke hue efter den 1-årige HH (det hedder sikkert noget andet i dag) - nå, men det handler slet ikke om de rigtige hue, det handler om KAGE - selvfølgelig. 

Min søde kollega som er pæredansk, men født i Pakistan har en smuk smuk datter som blev student i sommers og som spurgte om jeg ville lave en studenterhue-kage og det ville jeg rigtig gerne, for det har jeg gået og tænkt på og har set mange flotte eksempler på. Så da hun spurgte researchede jeg lidt på nettet og det så egentlig ikke så svært ud med de der huer - hvid for oven, rød for neden og sort kant på, færdigt arbejde. Min kollega gjorde mig så opmærksom på, at kokarden på huen var anderledes fordi de er muslimer, så der er måne og stjerne på - intet problem, det kan jeg godt finde ud af. 

For en sikkerheds skyld, bad jeg hende om et billede af huen. Måtte rykke for det et par gange, men modtog det så i ugen op til hun skulle have kagen og så var det jeg tabte kæben, for det er altså ikke en almindelig hue - og noget i den stil kunne man altså overhovedet ikke få i 18.. - jeg mener 1996 da jeg blev student - det var GALLA-udgaven. Er du gal en masse dimsedutter og dingenoter der er på sånen'?! Nøj, jeg blev lidt knotten, det havde jeg ikke sat tid af til, men en udfordring må jo tages op, så jeg gik i gang. 



Resultatet blev okay og modtager var MEGET glad, men jeg kunne godt tænke mig at have haft mere tid til at kæle for de mange fine detaljer der er på hendes hue. 

Guldknappen på den side du kan se her har "trykt" 2015 og knappen på den anden side har hendes klassenavn og så er der også 4 guldstjerne i den røde kant. Bagpå er hendes navn "broderet" med guld. På den rigtige hue er også gymnasiets navn broderet med guld foran OG der er et meget omfattende broderi ovenpå huen, men det valgte jeg at udelade.

Det var sjovt at lave og jeg gør det gerne igen, men ved nu at jeg i god tid skal spørge om studinen har valgt gallaudgaven af studenterhuen ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar