tirsdag den 24. maj 2016

Påske-baby-kage

Nåja det er ikke påske mere, men jeg har ikke haft tid at lægge det op før nu.
Jeg havde (har) en virkelig sød kollega som vi desværre må låne ud til en barsel og på hendes sidste dag besluttede mine kolleger og jeg at pynte hendes bord op til påske og så lavede jeg en kage til at afslutte dekorationen. Sådan så hendes bord ud da hun mødte om morgenen:



Kagen er med lyse bunde (Drømmekage fra Brovst, lidt reduceret sukkermængde og ekstra vanille) og så er det med en god espressomousse imellem lagene, da min kollega er den eneste jeg kender, som kan drikke en 4-dobbelt espresso straight up. 

Det grønne løbehalløj ned af siderne er royal icing og overtrækket er en chokoladeganashe. Jeg skal dog have gjort den tyndere en anden gang, da den var halvsvær at skære igennem fordi den var lidt tyk. Så gik jeg ellers amok med påskeæg på toppen og så selvfølgelig den søde lille babydreng i centrum for det hele. Det var et stort hit og vi fik sendt vores søde kollega godt afsted på barsel. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar