torsdag den 26. maj 2016

Bryllupskage

Den her frygtede jeg lidt - dels fordi bryllupskager er altid lidt intimiderende - men især fordi bruden ønskede marcipan og jeg er ikke altid lige gode venner med marcipan, selvom jeg bliver bedre til det efterhånden.

Bruden havde også et billede som hun ønskede kagen skulle ligne og der var nogle specifikke blomster på som ikke umiddelbart ligner noget jeg havde lavet før, så jeg synes jeg havde fået min sag for.

Resultatet endte dog med at blive rigtig godt og nu er det faktisk en af mine yndlingskager!


Blomsterne er lavet ved at udstikke hvert enkelt blad med en bladustikker og så sætte dem sammen til en blomst. Duste midten af blomsten med en mørkere blå og så sætte 3 kugler i midten som er dustet med lidt skinnende blå. 

Jeg ville egentlig have haft et mørkere bånd til rundt om kagerne, men det er åbenbart ikke bare sådan at opdrive, så jeg måtte nøjes med det lidt lysere I ser her. Det blev dog ret godt alligevel, så det gjorde ikke noget. 

Jeg skulle levere kagen og det gør jeg altid med hjertet oppe i halsen, men det gik fint selvom der var en cyklist der synes han skulle køre ud foran mig i et fodgængerfelt *pyh* 

Indholdet er hindbærmousse lavet med hvid chokolade og med friske hindbær mellem lagene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar