søndag den 20. september 2015

Bryldåb

Vores gode venner skulle giftes og holde barnedåb - bryldåb - og de spurgte om jeg ville lave kagen, det ville jeg selvfølgelig gerne. De har selv lavet designet, som selvfølgelig skulle repræsentere brudeparret og deres dreng. Desværre var restaurantens køleskab for fugtigt, så nogle af blomsterne er fladet lidt ud og fondanten på siden af kagerne er krøllet en smule :-/ Men de blev rigtig glade og mange gæster komplimenterede smagen, så det gik.


De havde bedt om lyse bunde med hindbærmousse og chokolademousse og så specifikt fondant som overtræk fordi de ikke bryder sig om marcipan. Se, det var let jo. ;)

Først var jeg meget i tvivl om hvordan jeg skulle lave hjerterne. Jeg har ikke en form til 3d hjerter så jeg var lidt på jagt efter noget jeg kunne lave en form efter, men fandt ikke noget, så til sidst satte jeg mig bare ned og lavede dem i hånden og det fungerede jo rigtig fint, så det skulle jeg bare have gjort fra starten af. Det er nok lidt svært at se på billedet, men det blå hjerte er marmoreret, bare for at give lidt spil. Nogle af børnene gik i krig med at spise de relativt store fondant-hjerter, selvom jeg prøve at forklare at det bare var til pynt, hehe. Nå, men der er nok nogle forældre der har fået nogle sukker-stimulerede børn med hjem..

Vi havde en rigtig dejlig dag i dejlige omgivelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar