torsdag den 19. februar 2015

Chefkage

Min chef havde fødselsdag og spurgte mig om jeg i den anledning ville bage en kage til mine søde kolleger og det vil jeg jo altid gerne, så jeg planlagde straks en fler-etager-ting til at overraske hende med.

Den skulle have "noget med kaffe" for hun er kaffeelsker ligesom mig, men da der er flere kolleger der ikke er til kaffe, skulle det være noget man kunne vælge fra på kagen når man spiser den, så det endte med at være en blomsterkant i espressofrosting.


Indholdet er chokoladebunde og limemousse, den var dejlig frisk. Toppen er dækket af chokoladefondant og pyntet med royal icing og så er der top-sløjfen i fondant. 

Vejrguderne bestemte sig så for at drille, så det endte med, at chefen sad i en snestorm i Istanbul og ikke kunne komme hjem og så måtte vi spise kagen uden hende! Den smagte nu godt alligevel ;) 

Jeg øver mig fortsat i piping med royal icing, her lidt forsøg på overpiping. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar