søndag den 11. januar 2015

Babyshowerkage

Min lillebror skal være far til marts og i dag var det min svigerindes babyshower. Hun havde spurgt om hun til anledningen kunne få en "mavekage" og sånen har jeg rigtig gerne ville lave længe, men der har ikke været en anledning og jeg var også lidt i tvivl om jeg var dygtig nok til teknikkerne. Det viste sig slet ikke at være så svært som forventet - teknisk set - men meget svært at lægge sig fast på et design når der er så mange muligheder! Den blev meget fin synes jeg.


Vi venter en lille fætter til mine to tøser og vi glæder os meget. Det var meget svært at vælge om kagen skulle være turkis-blå (som jeg elsker) eller den her lyse grønne, som jeg også er vild med, men den blev grøn så må den næste blive turkis. 

Indholdet i maven er den samme som halloween-kagen - dvs. lyse bunde, chokolademousse og passionsfrugtmousse. Indholdet i brysterne er chokoladekage som er rørt med en chokolade-smørcreme - lidt det samme man ville gøre til cakepops. Det smagte virkelig dejligt, men skulle have været rørt lidt længere kunne jeg smage - det er nok bare en arbejdsskade, der var i hvert fald ingen klager fra de øvrige gæster. 


Foden under fondanten der dækker hele kagen er også lavet af fondant (overraskende nemt, det behøver man altså ikke en form til). Så har jeg snoet en lille fondant-dut til navle og båndet og sløjfen er lavet af sugarlace. Sløjfen er tørret natten over før den er sat på. Kanten er royal icing med grøn pastafarve. 

Det bliver altså et meget højt stykke kage man får når man skærer i maven (lyder lidt makabert ik?) så der var MASSER af kage til de fremmødte som hyggede om den kommende mor. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar