lørdag den 2. november 2013

Smølfekage

Jeg er helt færdig i dag. Jeg har lavet to kager og det gør jeg ellers aldrig, for jeg ved godt at den energi der går i at lave en temakage tager flere dage og så er jeg træt bagefter, så der er ikke nok til to på én gang, men det blev jeg nødt til denne gang for jeg var kommet til at sige ja til at lave en fødselsdagskage til Thomas som blev 4 år og så blev min egen pige 3 år og vi valgte så at holde fødselsdagen i dag, samtidig med at jeg skulle aflevere kage til Thomas.. Nå, men det gik og det blev nogle gode kager omend min egen piges blev lidt mere flad på detaljerne end Thomas', men hun var glad. Den må I få i morgen, her kommer Thomas' smølfekage:


Thomas blev 4 år, så der er 4 smølfer og 4 gaver. Min store pige spurgte hvor Gammelsmølf var henne, men ham må I have til gode til næste gang der er smølfetema. Indholdet er den samme som jeg har lavet de sidste par gange med hindbærcreme og chokolademousse (se LOL kagen og Lego-kagen). Dog med det twist at jeg brugte hvid toblerone til hindbærcremen, jeg synes dog ikke at man kunne smage forskel, så fremover bruger jeg bare en almindelig hvid chokolade. Selve kagen er overtrukket med grøn-marmoreret marcipan.


Husets form drillede mig noget. I princippet skal taget have en anden form, hvis det skal være et helt rigtigt smølfehus, men jeg synes i forvejen kagen blev noget stor med huset på, så jeg synes ikke at det skulle være større. Derudover var det megasvært at få fondanten pænt rundt om taget OG kunne flytte taget ovenpå bunden uden at sætte fingermærker over det hele, så det baksede jeg en del med. Smølferne er jeg dog ret tilfreds med, de er mægtig søde synes jeg. 


Til gengæld hyggede jeg mig med at lave døre og vinduer til huset, det blev egentlig ret godt synes jeg. Der er brugt en fondantpræger jeg har købt i Holland. Og så blomsterne op ad siden af smølfehuset, det giver en fin finish, de er lavet af fondant og det grønne plantehalløj er royal icing. 

Efter sigende var modtageren og gæsterne meget glade for kagen - også for smagen og det er jo ligeså vigtigt! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar