onsdag den 27. maj 2015

Ironman til børnefødselsdag


Første superhelte-kage. Totalt skræmt over at skulle lave en af de der superhelte altså. Så googler man "Ironman" (først får man en masse om hvordan man træner til at gennemføre en ironman, men finder så ud af at google "ironman actionfigur" eller "helt"). Kors hvor kan han se ud på mange forskellige måder. Nogle steder er hans "bryst-implantat" rundt, andre trekantet, nogle steder er han mørkerød, andre postkasserød osv osv osv. Det er da til at blive helt rundtosset over. Nå, men jeg valgte at lave en version jeg kunne finde ud af og jeg synes han blev rigtig fin! Her er hans overarme og ansigtspladen malet med spiseligt guld-maling. Resten er fondant det hele og kanten på kagen er smørcreme. 

Selve designet på kagen er denne gang tyvstjålet fra et billede jeg så på Pinterest. Da jeg lavede kagen havde jeg lidt travlt, så jeg fik smurt den fint op og dækket med fondant inden jeg indså at jeg havde glemt at forberede den der "hul i kagen"-effekt! Panik.. Jeg magtede ikke at starte forfra, så jeg måtte finde en løsning og efter en masse grublen og søgen fandt jeg ud af det.

Selve indholdet er chokoladebunde med chokolademousse. Jeg gjorde moussen lidt sødere end den plejer at være, fordi det var til en børnefødselsdag, men jeg tænker efterfølgende at det behøvede jeg måske ikke. Jeg har ikke fået en tilbagemelding fra giveren af kagen, så jeg tænker no-news er good-news. :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar