torsdag den 29. august 2013

Kobberbryllupscupcakes

Helle og hendes mand havde kobberbryllup i sidste weekend og de havde for lang tid siden forelsket sig i påfugl-topperen fra de bryllupscupcakes jeg lavede for noget tid siden, så de ville gerne have en til deres cupcaketårn ved festen og det fik de da.



Ellers var der dømt mini-chokoladecupcakes med hhv. hindbærfrosting og kaffe/nougat-smag: 


Hindbærfrostingen er den samme genganger som fra Lego-kagen. For lang tid siden så jeg på Pinterest en småkage som var dækket af små "vanddråber". Det så megasejt ud og jeg tænkte at det måtte man kunne bruge senere. Her synes jeg "vanddråberne" kommer fint til sin ret på et blad ved cupcake-roserne. Det laves af gennemsigtigte bolsjer som man smelter og så arbejder med - det er lidt tricky, men som I kan se, kan de lade sig gøre. Note til selv: Bladene skal på til allersidst lige inden servering. Jeg gjorde den fejl at sætte dem på med det samme og så sætte dem i køleskabet til kagerne skulle afleveres. Det gjorde at kondensvand opløste fondanten lidt, så nogle af bladene hang og måtte udskiftes, det var superirriterende, men så husker jeg det til en anden gang!  


Her er choko/kaffe/nougat-kagerne. Jeg var meget i tvivl om hvordan jeg skulle få det der nougat inkorporeret i kagerne, men læste et eksempel hvor de havde bagt cupcaken halvt, og så taget den ud og stukket en klump nougat ned i midten hvorefter den bages færdigt. Så det gjorde jeg - eller i hvert fald på de fleste af dem, for jeg glemte det på den første plade *ih*. På toppen er espresso-frosting med et enkelt hvidt fondanthjerne og så er der drysset lidt kobber ned af én af rillerne. Egentlig så havde jeg en ide om at de skulle pyntes med noget nøddekrokant, men det ville ikke stivne ordenligt for mig, så det kom ikke på. 

Påfuglen blev yndig på toppen af tårnet. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar