onsdag den 18. januar 2012

Det er jo kunst!

Min gode veninde skulle holde kobberbryllup og for længe siden spurgte jeg hende, om hun så ikke skulle have cupcakes og sørme om ikke hun svarede ja. JUHU så fik jeg lov at planlægge cupcakes til ca. 40 gæster og min hjerne gik helt i kreativt selvsving. Jeg har testet og smagt og øvet mig og haft en undskyldning for at købe dims hos Specialkøbmanden!

Så en uges tid før det løb af stablen, sms'er hun til mig, at hendes mand gerne vil lave et overflødighedshorn til festen og at det nok så bliver for meget med store cupcakes også, om det kan blive minicupcakes i stedet for? Det kan det naturligvis godt, for det er hende der er 'kunden' og hendes kobberbryllup og selvfølgelig laver jeg mini'er til hende, men jeg blev nok lidt skuffet for jeg havde som sagt tegnet og planlagt og købt lidt ind til de store og det sku' være vildt sku' det. 

Omstilling til minis og hvad gør man så, når nu alle planerne ikke duer i miniform? Jo man laver en lækker chokoladekage med frosting på og så laver man en vildt flot sukkerblomst til at sætte på. Her er resultatet:

Jeg beklager billedkvaliteten, det er fra min iphone til selve festen fordi jeg simpelthen havde så travlt på selve dagen, så jeg nåede ikke at lave det store fotoshow jeg normalt laver når jeg skal forevige mine cupcakes.

Jeg fik SÅ meget ros for dem. Den fedeste kommentar var 'Det er jo kunst'. Det synes jeg var en stor kompliment. Blomsterne gjorde hele forskellen og jeg var heldig med kagen at den blev let og luftig, så det ikke var for tungt med den søde frosting.

Den lyserøde frosting er udelukkende farvet og smagssat med lidt kogte og sigtede hindbær (frost). Der er pebermynte-essens i de grønne og vanille i den blå frosting. Det er en helt almindelig flormelis/smør/væde-frosting.

Kagen er Mette Blomsterbergs karamel-drømme-bunde. De skal nurses lidt for at blive gode. Dejen er lidt drilsk i processen, men det endte med at blive RIGTIG godt og jeg er ret stolt af dem.



Fondant-blomsten er lavet med en silikoneform. Dustet med farver og glimmer og så er der bare en sukkerkugle i. Børnene gjorde store øjne og jeg nåede ikke selv at smage en af dem for væk var de!

Og så var det i øvrigt en kanon fest! 

Mette Blomsterbergs karameldrømme: http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/Jul/Uds_1/20101126102110.htm

1 kommentar:

  1. rigtig flotte kager! (: Mmmm


    Patrick Pankalla,
    http://pankallabypatrickpankalla.blogspot.com/

    Hvis det kunne friste, har jeg i øjeblikket i gang i give away og du er meget velkommen til at deltage!! :)

    SvarSlet